미국간호사준비

Related to the Interview (feat. Medical center)

Kyra_L 2024. 7. 13. 10:01

영어로 인터뷰 하는건 정말 스트레스....😩

게다가 미국 시차때문에 나는 출근을 해야하는데 한국시간 23시, 오전 1시 😱

이번엔 에전시에서 나는 미국에 있는 병원에 잡인터뷰를 잡아 주었다.

 

에전시에서 내 한국 간호사 경력을 파악하기 위해 사전에 

Med-surgi part, Operating Room part 이 두가지 체크리스트를 주었고, OR경력만 있어서 

체크해서 보냈다. 

 

뉴저지에 있는 병원 인터뷰를 잡아 주었고 zoom으로 병원 널스 OR매니저 3명, 에전시 헤드헌터 2명, 나 접속했다.

 

준비한 질문들 

 

1. Tell me about yourself. 

2. Why did you want to become a nurse? 

3. Why do you want to come to the United States? ? 

4. Give me 2 Strengths about yourself? 

5. Give me 2 Weaknesses about yourself? 

 

 

6. How do your Peers/Colleagues view you? How do your supervisors view you? 

7. Tell me about a time when you encountered conflict with a colleague. How did you handle it? 

8. How long have you been a nurse? 

9. How much experience do you have in the OR Unit (Your specialty)? 

10. How recent is this experience? 

 

11. Have you worked with a patient who is coding? 

12. Have you ever dealt with patients who have gone into cardiac arrest? 

13. Are you comfortable working in the OR Unit by yourself? 

14. Are you able to make Clinical decisions in regards to medications, steps to take with the patient, etc.? 

15. If a patient is not feeling well, what types of questions do you ask the patient? 

 

16. Do you have experience reading Telemetry monitors? Rhythm Strips? 

17. Have you or are you currently in a Supervisory / Charge / Head Nurse position? 

18. How many people did/do you oversee? 

 

위의 질문에 답변 달아서 준비했다.

 

실제로 받은 질문은?

1.  너 간호사로 얼마나 일했어?

2.  무슨 파트에서 어떤 수술 들어가봤어? ( 나는 OR 경력밖에 없어서 ...)

 OR 근무 형태에 대해 얘기해줌 / 오버타임도 많고 주말에도 나와서 일해야 한다./ 응급 많다.

  Med-surgi랑 3shift 와는 다르게 돌아간다는 얘길 해준듯... 사실 100% 이해하지는 못했다.

3. 그래서 너 선호하는 duty 있어?

   -> 선호하는 듀티 있지만 난 유연한 사람이라 상관없어~ 라고 함 ㅎㅎㅎㅎㅎㅎㅎㅎㅎ

4. 마지막으로 우리한테 질문있아?

   나한테 면접기회 줘서 고마워 두개가 있어. 너네 병원 트레이닝 기간은 얼마나 돼? -> 6wks

   너네병원 근무하는 간호사 중에 10년차 이상 간호사가 얼마나 돼? -> 그 매니저 3명은 17년차, 3년차( 입사 얼마 안된듯) , 20년차  

   

이정도로 마무리했다. 근데 무려 인터뷰 35분이나 봤다 ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ인터뷰만 계속 묻고 답하고가 아니었고 

자기네 병원 수술실은 어떻다 ~ 이런것도 설명해주고 무튼 아직 그 병원에 내가 일하게 된다 아니다는 모르지만 

인터뷰는 그랬다 ^ㅡ^ ㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

 

뭐 이 병원에서 나를 고용하지 않더라도

다른 병원 인터뷰 보면 되지 ...

첫술에 누가 배부른가🥲

난 괜찮아....